ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HC-PLAZA.HU WEBÁRUHÁZ

Kérjük, mielőtt megrendelését jóváhagyja, illetve szolgáltatásainkat igénybe veszi, figyelmesen olvassa el az alább részletezett Általános Szerződési Feltételeket.

A www.hc-plaza.hu webáruház (a továbbiakban Webáruház) üzemeltetője a Hospital-Holz Kft, mint Szolgáltató, valamint Ön, mint Vevő között az alábbiakban részletezett feltételek alapján elektronikus úton megkötött szerződés jön létre. A szerződés az Ön megrendelésének általunk történő visszaigazolásával jön létre. A szerződés magyar nyelven kerül megkötésre.

A megrendeléssel a Szolgáltató és a Vevő között megkötött szerződés, elektronikus úton megkötött írásbeli szerződésnek minősül, azt Szolgáltató iktatja, és rendelési azonosítóval látja el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.Szolgáltató adatai, elérhetőségek:

Szolgáltató: Hospital-Holz Kft.

Weboldal: www.hc-plaza.hu

Nyilvántartási száma: 8/2017

Országos csomagküldő kereskedelem nyilvántartási szám: 8/2017

Nyilvántartásba vevő hatóság: Piliscsabai Polgármesteri Hivatal

Székhely: 2081 Piliscsaba, Wesselényi u. 2/a

Adószám: 25870611-2-13

Bankszámlaszám: 10402104-50526755-54741008

Üzlethelyiség: 2081 Piliscsaba, Bajcsy-Zsilinszky u. 7.

Nyitva tartás:            H: 12:00 – 16:00; K: 08-12; Sze: 12-16; Cs: 08-12; P: 08-12;

                                   Szo-V: ZÁRVA

Telefonszám: +36 30 247-9617; +36-26-595-199;

E-mail cím: info@hc-plaza.hu

Tárhelyszolgáltató: W3Host Bt

Tárhelyszolgáltató e-mail címe: tarhely@w3host.hu

 

2.Vásárlási információk, megrendelési folyamat részletei

a) Webáruházban regisztrált Vevők vásárolhatnak.

b) Szolgáltató kizárólag új termékeket értékesít.

c) Webáruházban megvásárolható termékek – szolgáltatások eladási vagy egységára minden esetben bruttó fogyasztói ár, tartalmazza az Általános Forgalmi Adót, azonban nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

2.1. Regisztráció/Belépés

A Webáruházban regisztrált Vevők vásárolhatnak. A regisztráció egyik előnye, hogy legközelebb nem kell személyes adatokat újra megadni, azt a rendszer magától kitölti, ezáltal a vásárlás gyorsabbá válik. A regisztráció végén szükséges elfogadni Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi Szabályzatot a jelölőnégyzet kipipálásával. E pontnál lehetőség van a hírlevélre való feliratkozásra is. Ha a regisztráció sikeres, akkor arról a rendszer e-mailben értesítést küld a Vevő által megadott email címre. A regisztráció véglegesítéséhez, az e-mailben található linken egy megerősítés szükséges. A regisztrációs adatok módosítására belépés után van lehetőség. Az elfelejtett jelszó esetében, a „Belépés” menüpontnál az „Elfelejtette jelszavát?” feliratra kell klikkelni majd megadni az email címet, amelyet a regisztráció során használt. A rendszer egy automatikusan generált jelszót fog küldeni a Vevő részére. E jelszóval be lehet lépni, amelyet követően nyílik lehetőség a jelszó módosítására is. A regisztráció, és ezzel a Vevő adatainak törlése kérhető a info@hc-plaza.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. A Vevő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok törlését, a törvényi szabályozás szerint,  nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vevő a felelős. Amennyiben a Vevő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vevő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2. Termékinformáció

2.2.1. Termékkeresés, termékek tulajdonságai, kosár

A termékek kategóriába/alkategóriákba vannak rendezve. A megfelelő termékcsoportot a megfelelő menüpontra kattintva lehet elérni. Minden termékről található rövid és részletes nézet is. A részletes nézetben minden termékről bőséges információ áll rendelkezésre, amely segíti a Vevő döntését. A termékleírás tartalmazza a termék megnevezését, fotóját, termékszámát, modellszámát, műszaki adatokat, eladási árát általános forgalmi adóval, készlet információt. A modellek technikai paramétereik, áraik, előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. A műszaki és megjelenés változás jogát a gyártó fenntartja. Egy adott termék megrendeléséhez a „Kosárba” gombra kell klikkelni. Ez még nem jelenti a termék megrendelését, a kosár tartalmát, paramétereit később még lehet módosítani. Lehetőség van törlésre, újabb termék kosárba tételére, mennyiség megváltoztatására (Kosár, „Megtekintés” gomb).

2.2.2. Termék ára

a) A termék vételára a kiválasztott terméknél található bruttó ár, tartalmazza a 27% Áfa-t. A termék ára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A kiszállítási ár a megrendelésben megjelenőhöz képest változhat, nagyméretű, súlyú termékek esetében.

b) Amennyiben a Webáruház felületén a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, ill. emberi tévedésből hibásan rögzített árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani. Hibás ár esetén a Szolgáltató a Vevő megrendelését (ajánlatát) nem igazolja vissza, azt nem fogadja el, de ha az automatikusan történő visszaigazolás meg is történik, Szolgáltató ezt követően felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő fenntarthatja megrendelését a módosított áron vagy elállhat vásárlási szándékától minden következmény vagy fizetési kötelezettség nélkül.

Szolgáltató a Webáruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy az árváltozás a Webáruházban történt megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A már elküldött megrendeléseket az árváltozás nem érinti.

2.2.3. Termékkínálat szűkítése

A termékkereső segítségével egyszerűbben lehet megtalálni a kívánt terméket.  

  1. A bal oldalon lenyíló menüben termékcsoportok szerint vannak rendezve a termékek. A fő kategóriára kattintva nyílnak meg az alkategóriák, majd arra kattintva a termékkínálatunk között lehet nézelődni.
  2. A fejléc közepén található gyorskereső (keresés a termékek között), amely az oldalon belül keres rá a beírt szóra, szótöredékre, ezáltal több termék típust is megjelenít.

2.2.4. Fizetés feltételei (fizetési módok)

A számlát a Szolgáltató állítja ki, amely tartalmazza az esetleges szállítási költséget. A megrendeléskor a Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:

- Fizetés az áru futártól történő átvételekor (Utánvét)

A Vevő a kiszállított küldemény ellenértékét és a szállítási díjat a futárnak készpénzben köteles megfizetni. A szállítás költsége a Vevőt terheli, amely végleges mértékéről a Webáruház fizetési rendszere és a megrendelés visszaigazolása ad tájékoztatást.

- Fizetés banki előreutalással

A kiszállítást megelőzően a Vevő banki átutalással egyenlíti ki a számla összegét az Eladó bankszámlaszámára, jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken pro-forma számla alapján, amelyet Eladó a Vevő e-mail címére továbbít. Az átutalás határideje a számla kiállításától számítva 5 nap. A számla összegének Eladó bankszámlájára történő megérkezését követően Eladó kiállítja az átutalásos számlát, melyet vevő részére elküld.

- Fizetés személyes átvétel esetén

Eladó üzletében, jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken és nyitvatartási időben, Vevőnek lehetősége van személyesen átvenni a kiválasztott terméket. Eladó SMS-ben vagy e-mailen tájékoztatja a Vevőt az átvételi lehetőségről. Vevő készpénzben, vagy banki előreutalással fizetheti a terméket, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség nem terhel.

2.2.5. Szállítási módok, költségek

a) Országos házhoz szállítás futárszolgálattal

A megrendelt áru kézbesítése a Szolgáltatóval szerződött logisztikai partnerek útján történik. A Szolgáltató Magyarország egész területére vállal országos házhozszállítást.

A szállítási díjak a Webáruház „SZÁLLÍTÁS,FIZETÉS” menüjében is bárki számára megtekinthetőek, melyhez regisztráció nem szükséges. A Webáruház programja a megrendelés feladása előtt számolja hozzá a megrendeléshez a Vevőt terhelő szállítási költséget, mely előzetes díj, a végleges szállítási ktg a visszaigazoláson és a pro-forma számlán szerepel. (Különös tekintettel a nagyméretű könnyű, vagy nagyméretű nehéz termékek esetében, ahol a tényleges szállítási ktg magasabb lesz a megrendelésben szereplő összegnél.)

Ha a vevő által megadott szállítási cím védett, illetve korlátozott behajtási övezetében található, ahová a futárszolgálat max. 3,5t össztömegű tehergépkocsija kizárólag behajtási hozzájárulással hajthat be, a behajtáshoz szükséges behajtási hozzájárulás/engedély igénylése és költségtérítése a vevő feladata. Az ehhez szükséges adatokat (rendszám, várható behajtási idő, egyéb a behajtási hozzájáruláshoz szükséges adat) a futárszolgálat a Vevő rendelkezésére bocsájtja.

A Szolgáltató vevőszolgálati munkatársa a megrendelt áru kézbesítése előtt minden esetben tájékoztatja a Vevőt telefonon és e-mailen a kiszállítás pontos időpontjáról. A Vevő vagy megbízottja biztosítja a kiszállított termék átvételét és ezt a szállítólevélen aláírásával igazolja. Esetleges kifogását a Vevőnek vagy megbízottjának haladéktalanul jeleznie kell a futárnak és jegyzőkönyv felvételét kell kérnie vagy a Szolgáltató Vevőszolgálati elérhetőségén. A futárszolgálat általi kézbesítés munkaidőben, 8 és 18 óra között történik. Ha a küldemény kézbesítése első alkalommal nem járt sikerrel, a futárszolgálat a következő munkanapon vagy egy egyeztetett későbbi munkanapon ismét megkísérli a kézbesítést.

A küldemény átvevőjének célszerű az átvételkor a küldeményt a futár jelenlétében megvizsgálni és nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a futárral közösen jegyzőkönyvet felvenni.

A Vevő hibájából át nem vett küldemények szállítási és visszaszállítási díja a Vevőt terheli.

 

b) Személyes átvétel

A megrendelt árut a Vevő választása szerint nyitvatartási időben:

H:12-16; K: 08-12; Sze:12-16; Cs:08-12; P:08-12; Szo-V: ZÁRVA

személyesen is átveheti 5 munkanapon belül a Szolgáltató Vevőszolgálatán-üzletében, amely a 2081 Piliscsaba, Bajcsy-Zsilinszky u. 7 szám alatt található. Vevő készpénzben, vagy előreutalással fizetheti a terméket, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség nem terhel.

2.2.6. Rendelés feladásának lépései

A rendelés elindítását a „Kosár” (jobb felső sarok), „Fizetés” gombájával lehet elindítani. A rendelés menete lépcsőzetesen van felépítve (pl. Átvétel módja, Fizetés módja, Rendelés véglegesítése). Az adott lépésnél értelemszerűen ki kell tölteni a megfelelő mezőket és az oldal alján a „Tovább” gombra kell klikkelni. Amennyiben valaki regisztrált felhasználó abban az esetben bizonyos adatok már automatikusan kitöltésre kerülnek, de ezen adatokat is lehetőség van módosítani. A rendelés feladása előtt minden lépésnél lehetőség van az adatbevitelei hibák javítására a „Vissza” gomb használatával. Ha minden adat rendben van, akkor a „Rendelés véglegesítése" (utolsó lépés) lépésnél lehet a rendelést elküldeni a „Rendelés feladása” (oldal alján) gombra klikkelve. A megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. Ezt követően néhány percen belül érkezik egy automatikus email a rendelésről. Ez az e-mail még nem számít a rendelés visszaigazolásának, mindössze önellenőrzés céljából összegzi a leadott rendelés tételeit és feltételeit.

2.3. Megrendelés (ajánlat) elfogadása, szerződéskötés, szállítás

A Szolgáltató a Vevő megrendelését (ajánlatát) 48 órán belül, (mely időbe a munkaszüneti napok* ideje nem számít bele) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben a Vevőt tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. Az elfogadó e-mail tartalmazza a rendelés tételeit, a Vevő nevét, címét és elérhetőségét, számlázási és szállítási adatokat, fizetési és szállítási információkat. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vevő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

* Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényben megadott munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok.

Szolgáltató a megrendelt tételekből csak háztartásban használatos mennyiségeket szolgál ki.

Webáruházban történő megrendelést a Szolgáltató csak akkor tudja elfogadottnak tekinteni, ha a Vevő a megrendelő (fizetés) oldalon található mezőket pontosan kitölti.

Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásától számítva 7 munkanapon belül megkezdi a megrendelés teljesítését, amennyiben a kiválasztott termék készleten van. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a készletre vonatkozó információkat a beszállító partnerei által biztosított lehetőségeken alapul.

A Szolgáltatónak módjában áll a raktáron lévő terméket a megrendeléstől számított 10 napig a Vevő kérésére díjmentesen tárolni, amennyiben ezt a Vevő a Szolgáltatótól írásban kérte.

A kiválasztott termék készlethiánya esetén a Szolgáltató értesíti a Vevőt a szállítás várható időszakáról, melyet a Vevő visszaigazol /inkább elfogadhat, vagy elutasítja azt – tehát nem jön létre a szerződés/.

3. Fogyasztó vásárlástól való elállási joga, feltételei, módja

A fogyasztónak minősülő Vevő (az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje) („Fogyasztó”) a megrendelése során élhet az indokolás nélküli elállási jogával.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek,

a) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

b) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

c) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja az ÁSZF alatt található csatolt dokumentumot, a „Fogyasztói elállási nyilatkozat-mintát. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltatóhoz történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át  a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, és a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem.

A Szolgáltató portósan vagy utánvéttel visszaküldött csomagot nem vesz át. A termék visszaküldésének költségén túlmenően az elállás miatt a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a miatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

 

4. Reklamáció, panaszkezelés, vevőszolgálat

A Vevő észrevételével, panaszával tájékoztatás kérési igényével a Szolgáltató Vevőszolgálatához fordulhat a jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeken. Az írásban elküldött Vevői panaszra legkésőbb 30 napon belül köteles a Szolgáltató érdemben írásban válaszolni, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját megindokolni. A Szolgáltató Vevőszolgálatán közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja, és ha nem fogadja el a Vevő igényét, akkor köteles a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, majd azt 30 napon belül érdemben megválaszolni.

A Vevő a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru Vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel. Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vevőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vevőt.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vevő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

- Panasztétel a panasztevő lakhelye szerint illetékes járási hivatalnál.

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület

Pest Megyei Békéltető Testület

1119 Budapest, Etele u. 59-61. II.em.240.

Telefon/fax: 06-1-269-703

                     06-1-784-3076

                     06-1-784-3149

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

- Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében az eljárás megindulásáról szóló értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül köteles írásos, a fogyasztó igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint esetlegesen a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását, továbbá az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait tartalmazó válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltat együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

5. Jótállás

(1) A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Csatolt dokumentumok

Fogyasztói elállási nyilatkozat
ÁSZF Teljes tartalom